fredag 11 december 2015

En dag på jobbet när man heter Limbo

Limbo 5 månader.

Limbo har nu hunnit vara på skolan i drygt en månad och han blir mer och mer van vid allt som sker här. 
Det är mycket nytt när man är en liten valp och mycket man ska lära sig och samtidigt lära eleverna.
Att vara Magister Limbo tar på krafterna ska ni veta... 

Vad gör han då , vad är det som är så jobbigt med att vara Magister Limbo? 
Det ska Limbo själv få berätta för er. 

Tjenare morsning korsning...Limbo här! 
Jag blir hela 5 månader i morgon och är en mycket charmig bordercollie kille som älskar livet på Ingelstadgymnasiet. 
Det är mycket att stå i på dagarna, jag ska välkomna eleverna när de kommer och sen sätta dom i arbete. 
Jag måste titta till hundstallet så alla mår bra och se att det är städat och fint. 


Här kollar jag till så Collin och Baloo sköter sig och mår bra. 

Viktigt att kolla så A- hinder är säkert . Jag vill ju inte att någon hund ska skada sig på det när de tränar. 

Vissa dagar är mera hektiska, idag fick jag lov att sätta mig och hjälpa en elev med hennes uppgift, det är lättare för dom att göra sin uppgift när jag är med och stöttar dom, kan svara på frågor och samtidigt bli klappad också. Man måste både ge och ta för att det ska bli bra i slutänden. 


Innan det var lunch så skulle jag även hinna med en snabb titt i vårdrummet så det är städat och fint där inne. Jag visade prova på eleverna hur det höj och sänkbara trimbordet fungerar, självklart ställde jag upp som testpilot. 

Att kolla om badkar är rengjorda är också en del av mitt jobb, jag kollar det väldigt noga och grundligt. Jag måste säga att eleverna sköter detta jättebra. Stabilt badkar är det också....och ja jag vet att badkaret är till för mindre hundar, men jag kan iallafall tvätta mina tassar i det ! 

LUNCHPAUS!!! 

På lunchen ligger jag på laddning så jag orkar med den sista lektionen och jag har en lång lunchpaus på 2,5 timma, min matte säger att det väldigt viktigt för valpar att få sova mycket och länge, det är i sömnen som jag återhämtar mig och bearbetar allt som jag är med om på dagarna....zzzzzzz 

Sista lektionen  för denna dagen! 

Dagens sista lektion består av visa eleverna och berätta om vad rallylydnad är för något och hur man tränar det. Min storebror är jätteduktig i detta ämne och tävlar visst i Mästarklassen...ja han bara skryter och skrävlar om det...jag bryr mig inte för jag kommer bli ännu bättre än honom när jag är stor...så det så!! 
Meningen med livet på skolan är att jag ska kunna jobba tillsammans med en elev eller flera, de som ingen egen hund har kan då få äran att jobba med mig och mina övriga flockmedlemmar, fast först måste jag lära mig lite mera säger min matte,men om ni lovar att inte skvallra så har jag redan fått träna ihop med en elev....superkul var det. 

Jag Limbo, tackar för att ni hade lust att hänga med en dag i mitt liv som hund på Ingelstad hundgymnasium. 

Vi ses snart igen, antigen live på skolan om ni börjar här eller om ni vill komma på besök och se hur det är att gå hos oss. Så tveka inte att höra av er om ni är nyfikna på hundutbildningen, jag tar emot er med öppna famnen tillsammans med min matte. 

Ha en underbar helg!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar