torsdag 26 november 2015

Nyanställda!

Vi vill önska våra nya medarbetare välkomna till hundparken!

Vi har berikats med 2 nya kollegor som förgyller vår tillvaro på olika sätt i hundparken. 
Då vi också önskar mera mångfald så anställde vi både en tjej och en kille denna gången. 
Jag hoppas de båda ska komma med nya ideér, väcka vår arbetslust till ännu högre höjder och samtidigt förgylla tillvaron för alla våra elever. 
Vilka är de nu då som börjat jobba hos oss? 
Ja för de har redan hunnit vara hos oss i dryga 3 veckor, lite blyga till en början men som nu har blommat ut och tar sig an en ny arbetsdag med stor entusiasm. 

Först presenterar jag: Lova! 
Lova är en supergo tjej som har blivit lite drygt 5 månader och bor hos Mia Jansson och hennes flock. 
Lova är en korsning mellan Kleiner Munsterländer och Vorstech och har flyttat från Gotland till Brittatorp utanför Växjö. 

Lova: Jag kommer bli en superduktig jakthund när jag blir stor, jag kan redan spåra jättebra och jag kommer hjälpa min matte i jakten så hennes jakt blir säker och bra för utan mig i skogen så kommer inte hon fixa någonting då kommer hon bara få sitta där på en stubbe och glo...
Jag kommer också kunna hämta fåglar som min matte inte orkar hämta själv, eller ska jag vara riktigt ärlig så hittar hon dom aldrig, men med hjälp av min fina näsa så kommer jag hitta dom åt henne och bära dom ända fram till henne! 

Vad har du mer för egenskaper som är bra att veta? 
Lova: Hm....jo jag snarkar som en karl!! Ingen missar när jag sover. 


Nästa att presenteras är; Limbo! 

Limbo är en bordercollie på 5 månader. Han har flyttat från Danmark till Stenslanda Lillegård till Catja Paulsson och hennes övriga flock. 

Limbo kommer bli en arbetande hund som vuxen där han ska bli duktig många olika hundsporter. 
En gren som han älskar redan är freestyle och agility, men Limbo har även en enorm näsa som älskar att spåra så det kommer bli mycket spårarbete av olika slag. 

Limbo: Jag ska nog se till att matte får att göra, jag är väldigt påhittig och nyfiken av mig så jag busar rätt mycket med henne redan och alla mina hundkompisar. Det är superkul att vara busig!! Vet ni hur kul det är att leka med en toaborste? testa så får ni se....spring så fort ni orkar och kan med borsten i munnen i högsta hugg...det skvätter och far om borsten samtidigt som matte far efter mig och skrattar....Testa vetja! 

Har du några egenskaper som är bra att veta? 
Limbo: hm... jo jag älskar att gosa och mysa i elevernas famnar. Jag är en riktigt myskille!! 


Jag hoppas nu att dessa 2 stora personligheterna ska trivas i hundparken med elever och övriga hundar!. 
Varmt välkomna hit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar